Tuesday 12 June 2012

Di Sebalik Penghinaan


Gambar di atas merupakan patung yang diperbuat daripada lilin semata-mata untuk menghina agama Islam. Patung tersebut telah dipamerkan pada satu Pameran Seni Antarabangsa di Madrid, Sepanyol.

Jika dilihat daripada mata kasar, nampaknya seperti satu penghinaan kepada umat Islam di seluruh dunia. Ianya seakan-akan memberi mesej bahawa agama Islam tidak lagi semegah dan gagah seperti dahulu sebagaimana ketika Baginda Nabi Muhammad SAW masih hidup, zaman Khulafa' Ar Rasyidin, Kerajaan Bani Umaiyah, Kerajaan Bani Abbasiyah dan Kerajaan Turki Uthmaniyah.

Namun demikian, cuba kita perhatikan dengan teliti, Rabii Yahudi sedang berdiri di atas Paderi yang sedang melutut di atas Imam yang sedang sujud.

Secara logiknya, seseorang Muslim yang sujud akan bangun semula. Jadi, ketika Imam itu bangun semula maka Paderi dan Rabii akan jatuh.

Jadi, sebenarnya gambar ini mempunyai mesej yang tersirat iaitu satu hari nanti Islam pasti akan bangun semula dan kembali memerintah dunia. Jadi, bersabarlah.....sesungguhnya janji ALLAH SWT itu benar.


"Belum akan tiba kiamat sehingga kaum muslimin memerangi kaum Yahudi. Kemudian mereka akan diperangi oleh kaum muslimin sehingga batu dan pohon sampai berkata: ‘Hai kaum muslimin, wahai hamba Allah, inilah seorang Yahudi tersembunyi di belakangku, datangilah dan bunuhlah”. (Seluruh alam akan berkata begitu), kecuali pohon Al Gharghad. Sebab, sesungguhnya ia (pohon itu) tergolong pohon (simpatisan) kaum Yahudi” | HR. Bukhari & Muslim.

"Dan ingatlah ketika Rabbmu memberitahukan bahwa sesungguhnya Dia pasti mengirim kepada mereka (kaum Yahudi) sampai hari kiamat, orang-orang yang akan menimpakan adzab kepada mereka dengan yang seburuk-buruknya” | Al A’raaf: 167.

No comments:

Post a Comment